Blog

31/12/2015
από Admin Admin

Βρίσκεστε στο blog του Exoplismos Edu. Εδώ θα διαβάζετε νέα και συμβουλές σχετικά με την εκπαίδευση.

Η ψηφιακή αποβλάκωση: μια μαζική παιδοκτονία

04/04/2020
από ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ

ψηφιακή αποβλάκωση

Για το Δίκτυο Psy-Counsellors
Μετάφραση, Προσαρμογή στα Ελληνικά και Επιμέλεια
Γιάννης Παπαμιχαήλ, τ. Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Η καραντίνα και η απαγόρευση κυκλοφορίας που έχουν επιβληθεί λόγω κορωνοϊού γεννά μεταξύ άλλων κάποια ζητήματα διαχείρισης χρόνου των ατόμων μέσα στα σπίτια που βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό στα αστικά κέντρα και είναι συχνά διαμερίσματα. Ποια είναι η πιο εύκολη και αποτελεσματική διέξοδος; Βεβαίως, οι οθόνες με όλες τις εκδοχές τους, από την συμβατική τηλεόραση μέχρι το διαδίκτυο. Δεν περίμεναν βέβαια οι άνθρωποι τον κορωνοϊό για να την ανακαλύψουν, τώρα όμως μοιάζει να συνιστά σε μεγάλο βαθμό μονόδρομη διέξοδο των έγκλειστων και απομονωμένων ατόμων, ειδικά μάλιστα όσων έχουν παιδιά και οικογένειες. Αποφασίσαμε λοιπόν να δημοσιεύσουμε μια βιβλιοκριτική από το γαλλικό περιοδικό «Eléments» προσαρμοσμένη και μεταφρασμένη στα ελληνικά για λογαριασμό του Δικτύου Psy-Counsellors, αναφορικά με την εγκατάλειψη των παιδιών μας στις «οθόνες- νταντάδες». Για να μην κερδίσουμε την «μάχη με τον κορωνοϊό» και την χάσουμε, με τις ζωές τις δικές μας και των παιδιών μας…

Ο Φίλιππος, χλωμό αγοράκι πέντε ετών, λίγο παχύσαρκο, χωμένο στην πολυθρόνα του ένα ωραίο πρωινό του Οκτώβρη, πληκτρολογεί πυρετωδώς το αγαπημένο του playstation. Σε αυτήν ακριβώς τη στιγμή, ο νεαρός ήρωας, στη στενή του σχέση με την ψηφιακή του νταντά, δεν ονειρεύεται παρά ένα μόνο πράγμα: να ξεπεράσει το πέμπτο επίπεδο και να γίνει ο πιο μεγάλος «εκπαιδευτής του pokemon» στον κόσμο.

Από την στιγμή που η δασκάλα του Φίλιππου επεσήμανε την ανάγκη να απομακρυνθεί η HD τηλεόραση από το παιδικό δωμάτιο, αφού σύμφωνα με όλους, ειδικούς και μη, ο Φίλιππος παρουσιάζει κάποια συμπτώματα αστάθειας, νύστας κατά το διάστημα της ημέρας και μειωμένες δυνατότητες συγκέντρωσης της προσοχής του, το μόνο που μένει στην καθημερινή διάθεση του Φίλιππου είναι η κονσόλα παιχνιδιού και ο «παιδαγωγός» tablet του Έκτορα, δηλαδή του μεγάλου αδελφού του Φίλιππου. Ένα tablet που βρίσκεται υπό την πολύ υψηλή επιτήρηση των γονέων, από τη στιγμή ιδίως που οι γονείς ανακάλυψαν καταχωνιασμένα στο σκληρό δίσκο δυο πορνογραφικά φιλμ: Trash Holes and African Sodomy, που ο νεαρός Έκτορας παρακολουθούσε ξανά και ξανά μέχρι πέντε φορές την εβδομάδα. Όσον αφορά τα smartphones τα δύο αγόρια δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, μόνο στο messenger kids στο κινητό τους, έτσι ώστε να μπορούν να στείλουν κανένα «like», καμία selfie, ή να κάνουν live twitter.

12.05, ο Φίλιππος, πεινασμένος, έχοντας φτάσει στο 4ο επίπεδο του pokemon gold, εγκαταλείπει τη θέση του και εμφανίζεται στην κουζίνα, όπου η μητέρα του τελειώνει την ανάγνωση ενός βιβλίου που της συνέστησε μία φίλη της και του οποίου ο τίτλος ηχεί, έστω καθυστερημένα, σαν μια προειδοποίηση: «Η κατασκευή του ψηφιακού ηλιθίου», του Michel Desmurget (1).

Μια διαδικασία μαζικής αποβλάκωσης

Σκηνή μιας συνηθισμένης ζωής για ένα συνηθισμένο τρόπο ζωής καθόλου υγιή. Ο Michel Desmurget, μετά το γνωστό του έργο «Λοβοτομή TV» συνεχίζει τον αγώνα του. Διδάκτωρ των νευροεπιστημών και Διευθυντής στο INSERM, βλέπει στην πράξη περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον τη διαδικασία της μαζικής κρετινοποίησης που εφαρμόζεται πάνω στους εγκεφάλους των νέων ανθρώπων, κατά το διάστημα μάλιστα της ανάπτυξης τους. Αγανακτισμένος, αναλύει μεθοδικά αυτήν την πλανητικού επιπέδου παιδοκτονία, που προσπαθεί να αποκρύψει το όνομά της. Αυτή η διαδικασία ακουμπάει πλέον όλες τις ηπείρους και όλα τα κοινωνικά στρώματα, εξαιρουμένων ίσως των ολίγων εκλεκτών, των happy few: διότι βέβαια οι πιο ενημερωμένοι μεταξύ των γονέων περί των δυνατοτήτων αυτών των μηχανισμών κρετινοποίησης, όπως λόγου χάρη ο ίδιος ο Bill Gates, μεριμνούν ώστε τα παιδιά τους να μην έρχονται καθόλου σε επαφή με αυτούς τους μηχανισμούς τουλάχιστον μέχρι την ηλικία των 14 ετών…

Στο βιβλίο του «Η κατασκευή του ψηφιακού ηλιθίου», ο Michel Desmurget εκθέτει σε όλο το εύρος του το ασυγχώρητο σφυροκόπημα των νέων γενεών: «Ήδη από την ηλικία των δύο ετών τα παιδιά των δυτικών κοινωνιών συγκεντρώνουν κατά μέσο όρο καθημερινά σχεδόν τρεις ώρες μπροστά στις οθόνες. Ανάμεσα στα 8 και στα 12 περνούν με τον ίδιο τρόπο τέσσερις ώρες και 45 λεπτά της ημέρας, ενώ μεταξύ 13 και 18, έξι ώρες και 45 λεπτά. Αν αθροιστούν ετησίως αυτές οι χρήσεις καλύπτουν χίλιες ώρες για έναν μαθητή του νηπιαγωγείου (δηλαδή περισσότερο από τις ώρες που περνάει στο σχολείο κατά το διάστημα του έτους), 1700 ώρες για έναν μαθητή του δημοτικού (δηλαδή το αντίστοιχο δύο σχολικών ετών) και 2400 ώρες για τον μαθητή του λυκείου (το αντίστοιχο δυόμιση ετών). Οι γενιές που γεννήθηκαν μετά το 2000, βομβαρδισμένες από το multiscreen (smartphone, tablet, Η/Υ, τηλεόραση), είναι οι πρώτες γενιές των οποίων ο δείκτης νοημοσύνης (Δ.Ν.) θα είναι μικρότερος από ότι των προηγούμενων γενεών. Με επιπλέον, μια ολόκληρη σειρά από συμπτώματα και προβλήματα που όπως φαίνεται, θα συντηρήσουν κατά τις επόμενες δεκαετίες λεγεώνες ολόκληρες παιδοψυχιάτρων: προβλήματα στο πεδίο της γλωσσικής επάρκειας, της δημιουργικότητας, της μνήμης, της συγκέντρωσης της προσοχής, της προσαρμογής στο κοινωνικό σχολικό περιβάλλον, συναισθηματικά προβλήματα, επιθετικότητα και αντικοινωνικές συμπεριφορές, αλλά και προβλήματα που σχετίζονται με την κλασσική παιδιατρική: δυσχέρειες στην κινητικότητα, παχυσαρκία, πρώιμος διαβήτης… Ο συσχετισμός ανάμεσα στην ψηφιακή κατανάλωση και όλο αυτό το φάσμα προβλημάτων είναι πλέον αναμφισβήτητος.»

Ο εγκέφαλος των παιδιών δεν είναι φτιαγμένος για οθόνες

Ο Desmurget μας υπενθυμίζει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι αρχαϊκός και ότι η λειτουργία ενός οργάνου από σάρκα και αίμα δεν μπορεί να προσαρμοστεί στην οθόνη, στον φωτισμό της, στον κατακερματισμό των εικονικών μηνυμάτων, στο σφυροκόπημα από όλα αυτά μαζί. Ο εγκέφαλος στη βιολογική του ισορροπία, είναι φτιαγμένος έτσι ώστε να χειρίζεται το περιβάλλον με τρόπο «ανθρώπινο», να στηρίζεται σε «θερμές μεσολαβήσεις», όπως ίσως θα μπορούσαμε να πούμε. Έχει ανάγκη ηρεμίας, χωρίς την οποία μας εκθέτει σε προβλήματα και δυσλειτουργίες του ύπνου και της γλωσσικής έκφρασης, ή ακόμα χειρότερα, σε καταθλιπτικού τύπου επεισόδια ή /και σε συμπεριφορές επικίνδυνα επιθετικές. Χιλιάδες μελετών συγκλίνουν σε αυτές τις διαπιστώσεις. Η μεγάλη προσφορά του Desmurget είναι ότι όχι μόνο τις συγκεντρώνει, τις αναδεικνύει και τις συνθέτει στο έργο του, αλλά επίσης ότι ανιχνεύει συστηματικά τις ψευδομελέτες που γίνονται εδώ και κάποια χρόνια κατά παραγγελία συνήθως από τα lobby και τις εταιρείες παραγωγής των βιντεοπαιχνιδιών. Οι ψευδομελέτες αυτές κατέληγαν προφανώς στο συμπέρασμα του ακίνδυνου χαρακτήρα αυτών των παιχνιδιών και μάλιστα ορισμένες από αυτές υπογράμμιζαν και ένα κάποιο «παιδαγωγικό ενδιαφέρον» για τα παιδιά των μικρότερων ηλικιών.

Προσκεκλημένος πλέον από διάφορα τηλεοπτικά κανάλια, που σε έναν πρώτο χρόνο φαίνονται παραδόξως να αποδέχονται την έκκλησή του να σβήσουν την τηλεόραση, ο Michel Desmurget ασχολείται με όλα τα είδη των οθονών που απευθύνονται στην παιδική ηλικία: οθόνες, smartphones, tablets, ιδίως εκείνες που έχουν παιδαγωγικές, όπως υποτίθεται, αξιώσεις και μάλιστα κατά καιρούς έχουν λάβει την υποστήριξη διαφόρων «έγκυρων» κύκλων καθώς και των αρμόδιων υπουργών των οποίων ο Desmurget εκμηδενίζει τους ισχυρισμούς και τα επιχειρήματα από την άποψη της επιστημονικής ψυχοπαιδαγωγικής τους αξίας.

Μια λοβοτομή πιο αποτελεσματική από την καταστολή

Το να οδηγείται ένας νεαρός πολίτης στην κατάσταση του καταναλωτή σημάτων και εικόνων, με τον εγκέφαλό του να κατακλύζεται από την ντοπαμίνη και την εξάρτησή του από τις οθόνες να επιβεβαιώνεται ήδη από την πρώτη παιδική ηλικία, έτσι ώστε σταδιακά να εθίζεται είτε στην πορνογραφία, είτε στις διάφορες μόδες, αποτελεί βέβαια μάννα εξ ουρανού για ένα σύστημα του οποίου η κυριότερη έμμονη ιδέα είναι να καταργηθεί κάθε αναστολή στην κατανάλωση και αντιθέτως, να μειωθεί μέχρι εξαφάνισης κάθε κριτικό πνεύμα και κάθε ικανότητα ιεράρχησης των πραγμάτων. Ο πολλαπλασιασμός των αδύναμων σχέσεων και συνδέσεων με τους Άλλους (με τα διάφορα «like» στον ενικό και στον πληθυντικό), που εμφανίζονται στα κοινωνικά δίκτυα, καθιστά όλο και πιο δύσκολη την οικοδόμηση πιο ισχυρών σχέσεων και σταθερών συνδέσμων με τους Άλλους. Παγιδευμένος, «μαγευμένος» θα λέγαμε, από τις τεχνικές επιδόσεις μιας προκατασκευασμένης, φανταστικής πραγματικότητας που σε λίγο θα είναι υπερ hitech ο Έκτορας θα καταλήξει να θεωρεί άκρως πληκτικές και κοινότοπες τις ιδιαίτερες στιγμές συνάντησης με την νεαρή φίλη του, της οποίας οι καμπύλες είναι ήδη υπέροχα θηλυκές. Το κύκλωμα της ανταμοιβής, όταν είναι τόσο πολύ εικονικά δεδομένο και έμμεσα απαιτητικό, παρεμποδίζει την άμεση πρόσβαση στην ευχαρίστηση… Με άλλα λόγια, είναι μέχρι το βάθος της καρδιάς και του εσώρουχου των παιδιών μας που ως έσχατο οπλισμένο χέρι του συστήματος, το ψηφιακό σκορπίζει αργά, αλλά σταθερά το δηλητήριο του.

Αυτή η λοβοτομή είναι πολύ πιο αποτελεσματική από κάθε καταστολή στο ρητά δηλωμένο ή άρρητα συνδηλωμένο σχέδιο ολοκληρωτικού ελέγχου. Η ιστορία μας δείχνει ότι καταλήγουμε σχεδόν πάντα στη βούληση να αποκοπεί ο διανοητικά, ιδεολογικά λοβοτομημένος πολίτης από το οικογενειακό, φιλικό και κοινωνικό περιβάλλον του: Ένα παιδί που ζει μακριά από οθόνες δέχεται κατά μέσον όρο χίλιες λέξεις την ώρα από το ανθρώπινο περιβάλλον, λέξεις που θα παίξουν έναν αποφασιστικό ρόλο στην μετέπειτα ανάπτυξή του. Με τις οθόνες, περνάμε στις 150 μόλις λέξεις την ώρα! Οι συνέπειες; Μια υπεραπλοποίηση της περιγραφικής γλωσσικής έκφρασης, μια ανάσχεση των πρώιμων κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που συγκροτούν το υπόβαθρο της γλωσσικής και γνωστικής ανάπτυξης, μια προσβολή στην εγκεφαλική πλαστικότητα.

Πριν τα έξι: όχι οθόνες!

Το βιβλίο του Michel Desmurget είναι γεμάτο από συγκεκριμένες οδηγίες προς τους γονείς και κηδεμόνες. Πριν την ηλικία των 6 ετών: όχι οθόνες! Το παιδί έχει ανάγκη να του μιλάνε, να του διαβάζουν ιστορίες (θα προσθέταμε να παίζει, να κάνει χειροτεχνίες, κατασκευές, να αλληλεπιδρά με το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον κλπ.). Ακόμα και η ανία είναι κάποτε προτιμότερη, αν όχι καλοδεχούμενη: η δημιουργικότητα του παιδιού που αισθάνεται κάποια στιγμή να πλήττει θα αναπτυχθεί μέσα από τη ζωγραφική, την μουσικοκινητική αγωγή ή τα lego. Αλλά κυρίως το μικρό παιδί έχει απόλυτη ανάγκη να τρέξει, να χοροπηδήσει, να τραγουδήσει.

Μετά τα έξι: Όχι περισσότερο από μισή μέχρι το πολύ μια ώρα την ημέρα. Υπάρχουν στην αγορά πολλά συστήματα ελέγχου που επιτρέπουν να μπλοκάρονται οι συσκευές μετά την παρέλευση αυτού του χρονικού διαστήματος. Τίποτα μέσα στο παιδικό δωμάτιο που θα μπορούσε να δημιουργήσει δυσκολίες στον ύπνο. Βίαιες εικόνες ή παραστάσεις με σεξουαλικό περιεχόμενο πρέπει να αποφεύγονται συστηματικά. Ποτέ το πρωί πριν το σχολείο: Οι επιδόσεις του μαθητή θα βελτιωθούν άμεσα και σημαντικά. Ποτέ το βράδυ, πριν τον ύπνο: Μιάμιση ώρα πριν την ώρα του ύπνου κάθε είδους οθόνη θα πρέπει να έχει κλείσει. Και κυρίως ένα πράγμα κάθε φορά: Οι πολλαπλές οθόνες είναι απολύτως μη διαχειρίσιμες από τον εγκέφαλο ή, – όπως το υπογραμμίζει ο Desmurget – όσο πιο πολύ ο αναπτυσσόμενος εγκέφαλος υφίσταται το multitasking, τόσο περισσότερο είναι πιθανό να διαβρωθεί από την πολυδιάσπαση και την αδυναμία συγκέντρωσης της προσοχής που θα καταντήσει να είναι όλο και πιο μόνιμη.

Η εγχάραξη ενός οράματος για τον κόσμο, ενός συστήματος αξιών, ή πολύ πιο απλά, κάποιων γνώσεων στους εγκεφάλους των παιδιών και των απογόνων μας κινδυνεύει να γίνει Γολγοθάς αν δεν προσπαθήσουμε επειγόντως να καθαρίσουμε τη διανοητική μόλυνση που υφίστανται σήμερα οι νέες γενιές. Αυτή η εξυγίανση απαιτεί την απομάκρυνση των μικρότερων παιδιών από τον ψηφιακό κόσμο και μια επιστροφή σε θερμές, συμβολικές μεσολαβήσεις όλων των ανθρώπων με το ανθρώπινο, κοινωνικό τους περιβάλλον.

«Τα παιδιά σας θα είναι ευγνώμονα εάν προσφέρεται στη ζωή και στην ύπαρξή τους την απελευθερωτική γονιμότητα της άθλησης, της σκέψης και της κουλτούρας, αντί της ύπουλης στειρότητας της οθόνης», όπως γράφει ο Desmurget. Οι θρησκόληπτοι της προόδου από την Silicon Valley μέχρι τους νεοφιλελευθερίζοντες νεοεπιχειρηματίες του συρμού που λατρεύουν χωρίς την παραμικρή κριτική τις τεχνολογικές καινοτομίες, οι πιστοί του ψηφιακού ανθρώπου, του homo numericus ή του μετανθρώπινου «ρόδινου μέλλοντος» προφανώς δεν θα εκτιμήσουν καθόλου μια τέτοια ανάσα οξυγόνου, μια τέτοια έκκληση ζωής στον καθαρό αέρα.

Η πραγματικά αξιοσημείωτη επιστημονική προσφορά του Desmurget δεν έχει αντιμετωπίσει ακόμα την παραμικρή επικριτική επιχειρηματολογία από την πλευρά των κύκλων που το έργο τους στιγματίζει. Ωστόσο, αυτή η σφαιρική προσέγγιση του θέματος, στηριγμένη από μια άνευ προηγουμένου τεκμηρίωσή της μέσα από λεπτομερείς αναφορές σε διεθνείς επιστημονικές έρευνες σχετικές με τις οθόνες και την επίδρασή τους, έχει αρχίσει να δημιουργεί μια σωτήρια συνειδητοποίηση η οποία ενδεχομένως θα μπορούσε κάποια στιγμή να μεταβάλλει τις σημερινές συμπεριφορές, τα κανονιστικά πλαίσια, τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις διαγνωστικές τεχνικές.

Και όταν ο «εκπαιδευτής του pokemon» θα ξαναβρεί την υγιή του διάθεση να φτύσει στο πρόσωπο του τελευταίου ψηφιακού υπερήρωα της εκάστοτε μόδας, τότε ίσως θα δούμε στο βλέμμα του κάτι που θα υπερβαίνει την γκριζάδα του σημερινού τοπίου: μια αχτίδα ελπίδας και ένα σοβαρό λόγο να πιστέψουμε σε αυτήν…

Βιβλιοπαρουσίαση από το Jean – Henri d’ Avirac του Βιβλίου του Dr. Michel Desmurget (2019) «Η κατασκευή του ψηφιακού ηλιθίου: οι κίνδυνοι της οθόνης για τα παιδιά μας», Έκδοση Le Seuil, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό éléments, Ιανουάριος 2020, No. 181, σ.σ. 42-43.

Παραπομπές
(1) Ο Michel Desmurget είναι Διδάκτωρ των νευροεπιστημών, Διευθυντής Ερευνών του CNRS (Λυών) πάνω στις εγκεφαλικές λειτουργίες.

Πηγή: psy-counsellors.gr

Πως να σβήσετε ανεξίτηλο μαρκαδόρο από λευκό πίνακα

20/02/2016
από Admin Admin

Πίνακες Μαρκαδόρου: Πως σβήνω ανεξίτηλο

Πινακες Μαρκαδορου: Πως σβηνω ανεξιτηλο

Γράψατε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο σε λευκό πίνακα και δεν μπορείτε να τον σβήσετε; Δεν θέλει κόπο αλλά τρόπο. Δεν είναι το καλύτερο να τρίψουμε τον πίνακα μέχρι να φύγει αλλά ούτε και να χρησιμοποιήσουμε σκληρά καθαριστικά. Το πολύ τρίψιμο αφαιρεί από τον πίνακα το υλικό που τον κάνει να σβήνει εύκολα. Επίσης αν χρησιμοποιήσουμε σκληρά καθαριστικά όπως χλωρίνη, άζαξ, ασετόν ή νέφτι είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αφαιρέσουμε το λιπώδες υλικό που έχουν οι πίνακες μαρκαδόρου με αποτέλεσμα να μένουν σκιές από μελάνι μετά το σβήσιμο.

Ο καλύτερος τρόπος αφαίρεσης του ανεξίτηλου μαρκαδόρου από τον πίνακα είναι με κάποιο υλικό που είναι φιλικό και συνεργάζεται καλά με τον πίνακα. Αυτό το υλικό δεν είναι άλλο από τον μαρκαδόρο που γράφουμε στον πίνακα. Τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής:

1) Παίρνουμε ένα μαρκαδόρο ειδικό για πίνακα και γράφουμε - μουτζουρώνουμε πάνω από τον ανεξίτηλο μαρκαδόρο. Προσοχή οι μαρκαδόροι πίνακα να είναι επώνυμοι για να έχετε καλύτερο αποτέλεσμα.

2) Το αφήνουμε μέχρι να στεγνώσει το μελάνι, συνήθως 3-4 δευτερόλεπτα. Ίσως χρειαστεί και λίγο παραπάνω επειδή θα έχει μαζέψει αρκετό μελάνι στην περιοχή.

3) Σβήνουμε κανονικά με τον ειδικό σπόγγο για πίνακα.

4) Προαιρετικά μετά το σβήσιμο καθαρίζουμε με το ειδικό υγρό για πίνακα.

5) Αν μείνει σε μερικά σημεία θα είναι επειδή δεν περάσαμε αρκετές φορές το μαρκαδόρο από εκείνα τα σημεία. Οπότε ξανακάνουμε την ίδια διαδικασία μόνο για τα σημεία που έχουν μείνει σημάδια.

Παρακάτω θα δείτε και ένα σχετικό βίντεο για να γίνουν πιο κατανοητές οι οδηγίες:

Η σωστή συντήρηση του λευκού πίνακα μαρκαδόρου

20/02/2016
από ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ

Πίνακας Μαρκαδόρου: Σωστή συντήρηση.

Για να καταφέρετε απροβλημάτιστη χρήση για πολλά χρόνια ενός ΑΣΠΡΟΠΙΝΑΚΑ υπάρχουν κάποια μυστικά που πρέπει να γνωρίζετε. Η σωστή επιλογή πίνακα παίζει σπουδαίο ρόλο αλλά δεν αρκεί για να διατηρηθούν οι ιδιότητές του για πολλά χρόνια. Παρακάτω λοιπόν θα σας αναλύσουμε κάποιες ενέργειες που πρέπει να κάνετε και κάποιες άλλες που θα πρέπει να αποφεύγετε.

Πως να διατηρήσετε τον λευκό πίνακα καινούριο για πολλά χρόνια:

  • Χρησιμοποιείστε μόνο μαρκαδόρους που είναι ειδικοί για λευκό πίνακα (whiteboard marker).
  • Μία φορά την εβδομάδα καθαρίστε καλά με ειδικό υγρό για πίνακα (whiteboard cleaner).
  • Για το σβήσιμο του πίνακα χρησιμοποιούμε μόνο ειδικούς σπόγγους λευκού πίνακα ώστε να μην γρατζουνίσουμε την επιφάνειά του γιατί μετά θα απορροφάει μελάνι από τις μικρές γρατζουνιές και θα μένουν σκιές.
  • Προσέχετε ο τοίχος που θα τοποθετηθεί να μην έχει υγρασία.
  • Κατά την τοποθέτηση προσέχετε να μην μείνει κενό ανάμεσα στον τοίχο και τον πίνακα. Δηλαδή πρέπει ο πίνακας να εφαρμόσει εξ' ολοκλήρου στον τοίχο.
  • Αν ο τοίχος έχει κλίση κάνετε κάτι για να ισιώσετε την επιφάνειά του πριν τοποθετηθεί ο πίνακας.
  • Προσέχετε τους μαρκαδόρους και τα μελάνια μαρκαδόρων να είναι επώνυμα με iso και καλές κριτικές.
  • Τα μελάνια πίνακα και οι μαρκαδόροι δεν πρέπει έχουν μείνει για χρόνια σε κάποιο ράφι. Οπότε προσέχουμε να τα αγοράζουμε από αξιόπιστα καταστήματα που είναι εξειδικευμένα στα σχολικά αναλώσιμα για να είμαστε σίγουροι ότι έχουν πολλές πωλήσεις και ανανεώνουν συνέχεια τα προϊόντα τους.
  • Όταν οι μαρκαδόροι και τα μελάνια τους μας περισσεύουν το καλοκαίρι τα αποθηκεύουμε σε δροσερό μέρος γιατί αν μείνουν αρκετό καιρό σε ζέστη χάνουν τις ιδιότητές τους.
  • Όταν καθαρίσετε τον πίνακα με υγρό τον αφήνετε 2-3 ώρες να στεγνώσει καλά πριν γράψετε.
  • Προσπαθούμε να καθαρίζουμε τον πίνακα πρώτα με στεγνό πανάκι και αν δεν καθαρίσει καλά μετά τον καθαρίζουμε με υγρό. Το μελάνι του πίνακα όταν είναι καλής ποιότητας έχει λίγο λάδι μέσα. Αυτό βοηθάει στο σβήσιμο. Αν έχουμε γράψει πολλές φορές σε ένα πίνακα χωρίς να τον έχουμε καθαρίσει με υγρό αυτό το λαδάκι έχει μείνει πάνω στον πίνακα με αποτέλεσμα να σβήνει πιο εύκολα αλλά και να διατηρείται καλύτερα η επιφάνειά του.

Τι πρέπει να αποφύγετε για να μην αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά του πίνακα:

  • Δεν χρησιμοποιείτε μαρκαδόρους που δεν είναι για πίνακα όπως ανεξίτηλους, υπογράμμισης κτλ. Αλλά αν γίνει κάτι τέτοιο υπάρχει λύση. Δείτε εδώ πως να σβήσετε ανεξίτηλο μαρκαδόρο από πίνακα μαρκαδόρου.
  • Προσέχετε τα μελάνια που χρησιμοποιείτε να είναι καλής ποιότητας και να μην αφήνουν ίχνη μετά το σβήσιμο.
  • Αποφεύγετε να αφήσετε για πολλές μέρες τον πίνακα γραμμένο χωρίς να τον έχετε σβήσει. Βέβαια αν το μελάνι είναι υψηλής ποιότητας θα σβήσει και μετά από μήνες. Αν όμως δεν είναι καλής ποιότητας και μείνει για πολύ καιρό μπορεί να αφήσει σκιές στον πίνακα.
  • Απαγορεύεται να καθαρίσετε τον πίνακα με χημικά καθαριστικά όπως άζαξ, χλωρίνη, ασετόν γιατί αφαιρείται ένα ειδικό λίπος που έχει η επιφάνειά του πάνω για να σβήνει εύκολα. Ενώ το ειδικό καθαριστικό υγρό περιέχει ό,τι χρειάζεται για να διατηρείται το λίπος στον πίνακα και να σβήνει εύκολα.
  • Αποφεύγετε να καθαρίσουμε με νερό γιατί μένει μία θαμπάδα πάνω που εμείς δε τη βλέπουμε αλλά όταν γράψουμε και σβήσουμε μένει μία σκιά από το μελάνι πάνω σε αυτή τη θαμπάδα και φαίνεται σα να έχει πρόβλημα ο πίνακας.
  • Δεν χρησιμοποιείτε σπόγους που είναι σκληροί γιατί μπορεί να κάνουν φθορές στον ασπροπίνακα.
  • Δεν κολλάτε αυτοκόλλητα πάνω στον πίνακα γιατί όταν θα πρέπει να τα αφαιρέσετε πιθανό να αλλοιωθεί και η επιφάνεια του πίνακα.
  • Δεν φοράτε δαχτυλίδια στο χέρι που γράφετε γιατί μπορεί να χαράξετε τον πίνακα και να κρατάει μελάνι στις γρατζουνιές.
  • Δίνουμε αναλυτικές οδηγίες στην καθαρίστρια του χώρου. Ειδικά στα σχολεία το 90% των προβλημάτων στις επιφάνεις των πινάκων έχουν δημιουργηθεί από την κακή ενημέρωση της καθαρίστριας.

Μπορεί να σας ενδιαφέρουν:

Πίνακες Μαρκαδόρου: Οδηγός Αγοράς

Πίνακες Μαρκαδόρου: Πως σβήνω ανεξίτηλο


Αν έχετε απορίες ή θέλετε να προσθέσετε κάτι παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας.

Πίνακες Μαρκαδόρου: Οδηγός Αγοράς

20/02/2016
από ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ

πινακες μαρκαδορου

Πίνακες Μαρκαδόρου: Πως να επιλέξω σωστά.

Αγοράζοντας έναν λευκό πίνακα μαρκαδόρου κάνετε μια μικρή επένδυση. Ο "Ασπροπίνακας" που θα αγοράσετε θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τη δουλειά σας. Το ζήτημα είναι αυτό το εργαλείο να αντέξει τον περισσότερο δυνατό χρόνο ενώ ταυτόχρονα να διευκολύνει το "έργο" σας!


Για ποιους λόγους πρέπει να προτιμήσετε έναν πίνακα μαρκαδόρου;


Οι πίνακες κιμωλίας αντικαθίστανται πλέον με πίνακες μαρκαδόρου. Τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα σε σχέση με τους παλιούς πίνακες είναι πολλά και σημαντικά:

  • Είναι πιο υγιεινοί και υποαλλεργικοί αφού δεν σκορπούν σκόνη κιμωλίας στην ατμόσφαιρα της σχολικής αίθουσας

σκόνη απο κιμωλία



  • Τα υλικά κατασκευής τους είναι κατά 90% ανακυκλώσιμα
  • Καθαρίζουν εύκολα
  • Το οπτικό αποτέλεσμα είναι πολύ καλύτερο με τη χρήση μαρκαδόρων πολλών χρωμάτων
  • Μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως οθόνες προβολής (projector) ή, με μια απλή συσκευή, μπορούν να μετατραπούν σε διαδραστικούς πίνακες.
  • Οι διαστάσεις τους ποικίλουν ώστε να μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε αίθουσα διδασκαλίας
  • Υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής σε διαστάσεις κατά παραγγελία, με ελάχιστη επιβάρυνση
  • Η τοποθέτησή τους είναι πολύ εύκολη

Τι πρέπει να προσέξετε πριν προχωρήσετε στην αγορά του πίνακα;


1) Την επιφάνεια του πίνακα.

Υπάρχουν αρκετά είδη επιφανειών πίνακα και γι αυτό στο εμπόριο συναντάμε μεγάλη κλίμακα στις τιμές. Πιο κάτω θα σας αναλύσουμε τα πιο συνηθισμένα.

α) Μελαμίνη (melamine): Είναι η πιο φθηνή λύση αφού είναι φτιαγμένη από ειδική μελαμίνη χωρίς πόρους.

Πλεονεκτήματα:

  • Χαμηλή τιμή

Μειονεκτήματα:

  • Όχι εύκολο σβήσιμο
  • Διάρκεια ζωής επιφάνειας 3 με 5 χρόνια, ανάλογα με τη συντήρηση και τη χρήση του.
  • Σκευρώνει εύκολα από υγρασίες ή διαστολές - συστολές του τοίχου.

Η γνώμη μας: Δεν τη συστήνουμε για χρήση σε σχολεία ή φροντιστήρια. Αντιθέτως λόγω του μικρού κόστους είναι ιδανική για χώρους που δεν θα χρησιμοποιείται καθημερινά όπως γραφεία ή σεμινάρια. Συνήθως μετά από πολλή χρήση σε 3 με 5 χρόνια αρχίζει να κάνει πόρους με αποτέλεσμα να μένει μελάνι και να φαίνεται σαν μικρές κουκίδες.

Σχόλιο: Προσοχή, όταν ένας πίνακας δεν είναι μαγνητικός υπάρχουν πολλές πιθανότητες να είναι μελαμίνης. Γι αυτό θα πρέπει να ζητάτε από τον προμηθευτή να σας ξεκαθαρίσει το υλικό που είναι φτιαγμένη η επιφάνεια. Σπάνια ένας Μη-Μαγνητικός πίνακας μαρκαδόρου είναι υψηλής ποιότητας και αντοχής. Αυτό επειδή η επιφάνεια ενός μη-μαγνητικού πίνακα δεν είναι από χάλυβα όπως οι μαγνητικοί καλής ποιότητας.

β) Φορμάικα (HPL): Οικονομική λύση, επιφάνεια μέτρια ως προς το γράψιμο και το σβήσιμό της, σχεδόν τέλεια αντοχή στο χρόνο.

Πλεονεκτήματα:

  • Χαμηλή τιμή
  • Χαράζεται πολύ δύσκολα
  • Παραγγελίες στις επιθυμητές διαστάσεις

Μειονεκτήματα:

  • Μέτριος στο σβήσιμο
  • Μη μαγνητικός
  • Γυαλίζει πολύ όταν πέφτει ήλιος ή προτζέκτορας
  • Αμφίβολη ποιότητα κατασκευής αφού δεν κατασκευάζονται σε επώνυμα εργοστάσια.

Η γνώμη μας: Για κάποιον που δεν ενδιαφέρεται για καλό design, δεν τον ενοχλεί που δεν είναι μαγνητικός και θέλει απλά ένα εργαλείο που θα αντέξει για πολλά χρόνια θεωρείται η καλή λύση.

Σχόλιο: Οι περισσότεροι Έλληνες κατασκευστές χρησιμοποιούν φθηνό υλικό και γι αυτό μετά από λίγο καιρό ο πίνακας δεν σβήνει καλά και μένουν σκιές από το μελάνι που όσο περνάει ο καιρός γίνονται πιο έντονες. Υπάρχουν όιμως και εξαιρέσεις.

γ) Λακαρισμένος χάλυβας (Lacquered steel): Η πιο οικονομική από τις αξιόπιστες λύσεις. Είναι βαμμένος χάλυβας με ειδική λάκα.

Πλεονεκτήματα:

  • Καλή σχέση τιμής - ποιότητας
  • Μαγνητική επιφάνεια
  • καλό σβήσιμο

Μειονεκτήματα:

  • Μέτρια μαγνητική ικανότητα
  • Μερικές φορές φαίνονται κάποιες ατέλειες στην επιφάνεια (Ανάλογα με την αξιοπιστία της εταιρείας)

Η γνώμη μας: Προτείνουμε αυτή την κατηγορία για μικρά φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών. Με τη σωστή συντήρηση και χρησιμοποιώντας τα σωστά αναλώσιμα ο πίνακας αυτός έχει ζωή τουλάχιστον 8 με 10 χρόνια.

Σχόλιο: Να προτιμήσετε έναν πίνακα Lacquered steel επώνυμου εργοστασίου από κάποιον " πίνακα πορσελάνης " άγνωστου εργοστασίου. Αυτό γιατί είναι βασικότερο το πάχος του υλικού παρά το ίδιο το υλικό.

 

ε) Επισμαλτωμένος χάλυβας ή Κεραμεικός ή Πορσελάνη (Enamel steel ή Ceramic): Η κορυφαία κατηγορία πινάκων.

Πλεονεκτήματα:

  • Μαγνητική επιφάνεια με πολύ καλή μαγνητική ιδιότητα.
  • Τέλειο σβήσιμο
  • Μεγάλη διάρκεια ζωής
  • Πολλά χρόνια εγγύηση
  • Χαράζεται πολύ δύσκολα

Μοναδικό μειονέκτημα:

  • Η τιμή του αλλά ότι πληρώνεις παίρνεις!!!

Η γνώμη μας: Η καλύτερη λύση για τα σχολεία. Η διάρκεια ζωής του είναι πάνω από 30 χρόνια και θεωρούμε ότι θα κάνει απόσβεση τα χρήματα που θα δαπανηθουν αφού δεν θα ξαναχρειαστεί ποτέ αλλαγή. Αρκεί να μην γίνει φθορά επίτηδες. Καλό είναι να γίνει μία ενημέρωση στα παιδιά ότι είναι ακριβός και δεν πρέπει να τον χαράξουν κτλ κτλ.

Σχόλιο: Εδώ θέλει προσοχή ποιος σου δίνει την εγγύηση. Επειδή είναι πολλά τα χρόνια θα πρέπει η εταιρεία να είναι αξιόπιστη και να είστε σίγουροι ότι θα συνεχίσει να υπάρχει τα επόμενα χρόνια. Προσοχή γιατί υπάρχουν υποτιθέμενα εργοστάσια που κατασκευάζουν ΟΕΜ πίνακες στην Κίνα, δηλαδή έχουν βγάλει ένα τυχαίο όνομα φτιάχνουν μια παρτίδα 1000 πίνακες με αυτό το όνομα και μόλις πουληθούν εξαφανίζονται και κάνουν το ίδιο με άλλο όνομα. Οπότε αν χρειαστείς την εγγύηση ψάχνεις να τους βρεις. Γνωστά Ευρωπαϊκά και αξιόπιστα εργοστάσια είναι: Legamaster με έδρα Ολλανδία και Γερμανία αφού ανήκει στον όμιλο της Edding, 2x3 με έδρα στην Πολωνία, Bi-office με έδρα στην Πορτογαλία, Rocada με έδρα στην Ισπανία. Και μάλιστα αυτά τα 4 εργοστάσια χρησιμοποιούν επιφάνεια πορσελάνης από το Κορυφαίο εργοστάσιο στον κόσμο με έδρα στο Βέλγιο που ονομάζεται Polyvision.

2) Την προστασία από την υγρασία.

Θα πρέπει ο πίνακας στο πίσω μέρος, αυτό δηλαδή που θα ενωθεί με τον τοίχο, να έχει μονωτικό υλικό. Συνήθως οι πίνακες έχουν λαμαρίνα. Διαφορετικά έχουν ένα λευκό υλικό που είναι σαν ελαστικό πλαστικό. Και αυτό είναι καλό μονωτικό αλλά η λαμαρίνα είναι καλύτερη λύση γιατί εκτός από τις μονωτικές της ικανότητες βοηθάει τον πίνακα να μην σκεβρώνει.

3) Τον τρόπο τοποθέτησης.

Ο συνηθισμένος τρόπος τοποθέτησης πινάκων είναι ο εξής: οι πίνακες έχουν 4 πλαστικά με τρύπες στις 4 γωνίες οπότε σημαδεύουμε και αφού τρυπήσουμε τον τοίχο, τοποθετουμε τα ούπα και βιδώνουμε τον πίνακα. Αυτή είναι η καλύτερη και πιο εύκολη λύση τοποθέτησης με ένα μόνο μειονέκτημα. Με τις διαστολές και συστολές του τοίχου ο πίνακας μπορεί να κάνει κοιλιά μες τη μέση που δεν είναι βιδωμένος. Αυτό λύνεται εύκολα αν τοποθετήσουμε 2 γαντζάκια στο κέντρο του πίνακα, ένα πάνω και ένα κάτω ώστε να κολλήσει καλά στον τοίχο και στη μέση. Οι πολύ καλοί πίνακες έχουν ειδικές βάσεις που βιδώνουν στον τοίχο και στη συνέχεια στερεώνονται οι πίνακες πάνω στη βάση. Αυτό έχει 2 καλά: πρώτον είναι ελεύθερος ο πίνακας στις άκρες του ώστε να μη σκεβρώνει απο τις διαστολές και τις συστολές του τοίχου και δεύτερον δεν έρχονται σε επαφή με τον τοίχο και έτσι προστατεύονται από την υγρασία. Τέλος υπάρχουν οι Ελληνικής κατασκευής, οι οποίοι δεν έχουν τρύπες στις γωνίες, οπότε βιδώνουμε 4 ή 6 γαντζάκια ανάλογα με το μέγεθος. Αυτή είναι ασφαλής στερέωση και το μοναδικό μειονέκτημα είναι ότι δεν είναι καλαίσθητο το αποτέλεσμα. Προσοχή, κυκλοφορούν κάποιοι πίνακες που στερεώνονται μόνο σε 2 βίδες στο πάνω μέρος. Αυτοί είναι επικίνδυνοι να πέσουν και να υπάρξει κάποιος τραυματισμός. Γι αυτό καλό είναι να βάλουμε και 2 γαντζάκια στο κάτω μέρος.

4) Τα αξεσουάρ που τον συνοδεύουν.

Προσέχουμε οι πίνακες που θα αγοράσουμε να έχουν βάση για μαρκαδόρους και σπόγγο, να περιέχονται τα υλικά στήριξης και να έχουν μεταλλικό πλαίσιο.

5) Το εργοστάσιο κατασκευής.

Σημαντικό ρόλο στην απόφασή μας πρέπει να παίξει ο κατασκευαστής του πίνακα. Υπάρχει περίπτωση ένα καλό εργοστάσιο να παράγει πίνακα χαμηλότερης κατηγορίας που όμως να είναι καλύτερος από υψηλότερης κατηγορίας άλλου εργοστασίου. Γνωστά Ευρωπαϊκά και αξιόπιστα εργοστάσια είναι: Legamaster με έδρα Ολλανδία και Γερμανία αφού ανήκει στον όμιλο της Edding, 2x3 με έδρα στην Πολωνία, Bi-office με έδρα στην Πορτογαλία, Rocada με έδρα στην Ισπανία.

6) Τη συντήρησή του.

Αγοράζοντας έναν πίνακα μαρκαδόρου πρέπει να ενημερωθείτε για τη σωστή συντήρησή του. Ρωτήστε τον προμηθευτή σας αλλά και ψάξτε στο διαδίκτυο για να βρείτε οδηγίες συντήρησης. Προσοχή αν γράψετε με ανεξίτηλο μαρκαδόρο. Δεν χρειάζεται πανικός αφού υπάρχει κόλπο για να τον αφαιρέσουμε με ευκολία.

6) Τα υλικά που θα χρησιμοποιήσετε.

Για να μην υπάρχουν προβλήματα στη χρήση του πίνακα θα πρέπει να χρησιμοποιείτε σωστά και επώνυμα υλικά όπως μελάνια πίνακα, μαρκαδόρους πίνακα, σπόγγους λευκού πίνακα και διάφορα άλλα αξεσουάρ πινάκων. Όταν λέμε τα σωστά υλικά δεν εννοούμε απλά να είναι γνωστές μάρκες αλλά και το κατάστημα από το οποίο θα τα προμηθευτούμε να μην τα έχει πολύ καιρό στη ζέστη. Η χημική βάση του μελανιού για ασπροπίνακες είναι η αλκοόλη ( οινόπνευμα ). Αυτό σημαίνει πως αν μείνει για καιρό σε ράφι μέσα σε κατάστημα με ζέστη αρχίζει να χάνει τις ιδιότητές του. Εμείς εισάγουμε τα μελάνια μας κάθε 2 με 3 μήνες ώστε να τα προμηθεύουμε στους πελάτες μας φρέσκα και το καλοκαίρι τα αποθηκεύουμε σε δωμάτιο με μόνιμο κλιματισμό στους 20 βαθμούς κελσίου. Ο κατασκευαστής μας γράφει στις οδηγίες ότι δεν πρέπει να μείνει σε θερμοκρασία άνω των 25 βαθμών για πολλές συνεχόμενες ώρες. Οι μάρκες μαρκαδόρων πίνακα που σας προτείνουμε είναι edding, pilot, pentel, snowman που δεν έχουν παρουσιάσει ποτέ προβλήματα. Να προτιμάτε μαρκαδόρους που ξαναγεμίζουν ώστε να κάνετε οικονομία. Επίσης θα θέλαμε να σας εγγυηθούμε για το μελάνι της εταιρείας μας που εισάγεται από το καλύτερο εργοστάσιο παρασκευής μελανιών παγκοσμίως.


Αν σας βοήθησε αυτό το άρθρο στο να ενημερωθείτε για τους πίνακες μαρκαδόρων και τα χαρακτηριστικά τους, παρακαλώ βαθμολογήστε μας ή σχολιάστε το. Αν έχετε παρατηρήσεις που νομίζετε ότι θα βοηθήσετε τους ενδιαφερόμενους αλλά και μας να εξειδικευτούμε ακόμα καλύτερα, θα ήταν χαρά μας να τις μοιραστείτε μαζί μας με τη βοήθεια της παρακάτω φόρμας.

Παρόμοια άρθρα:

Συντήρηση Πίνακα Μαρκαδόρου
 
 
Σβήσιμο Ανεξίτηλου από λευκό πίνακα

Μελάνια Μαρκαδόρων Πίνακα ​νέας γενιάς και υψηλών επιδόσεων

16/02/2016
από ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΠΑΣ

Μελάνια Μαρκαδόρων Πίνακα υψηλής ποιότητας.

Η Εταιρεία μας, έχοντας ως βασικό της στόχο την πλήρη ικανοποίηση των πελατών μας με την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών και προϊόντων στις καλύτερες τιμές της αγοράς, με ιδιαίτερη χαρά σας παρουσιάζει το νέο μας προϊόν:

Μελάνια νέας γενιάς και υψηλών επιδόσεων, για πίνακες μαρκαδόρου!!!

Τα νέα μας μελάνια πίνακα:

  • Είναι ευρωπαϊκά προϊόντα, και πληρούν όλες τις προδιαγραφές της Ε.Ε.
  • Έχουν ΙSO 9001 ( Πρότυπο για τη διαχείριση της ποιότητας )
  • ISO 11014 ( Δελτίο δεδομένων ασφαλείας για τα χημικά προϊόντα ) και
  • ISO 554 ( Cup-off up to 72 h )
  • Διατίθενται στην εργοστασιακή τους πυκνότητα και όχι αραιωμένα με οργανικούς διαλύτες ( ξυλόλη, τολουόλη κ.α. )
  • Προσφέρονται στις καλύτερες τιμές της αγοράς

Επωφεληθείτε από το νέο μας προϊόν και:

  • ΜΕΙΩΣΤΕ το λειτουργικό κόστος της επιχείρησής σας
  • ΚΕΡΔΙΣΤΕ περισσότερα μέτρα γραφής
  • ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΤΕ τους πίνακες
  • ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ δυσάρεστες και επικίνδυνες οσμές.

 

1.Χαρακτηριστικά - πλεονεκτήματα

  • Παρέχουν λαμπερά, έντονα και εξαιρετικά αδιαφανή χρώματα, ακόμη και σε υγρές

κλιματολογικές συνθήκες.

  • Στεγνώνουν γρήγορα με αποτέλεσμα να σβήνουν χωρίς να κάνουν μουτζούρες
  • Παρέχουν επίσης εξαιρετικό σβήσιμο χωρίς υπόλειμμα, ακόμα και σε πίνακες χαμηλής ποιότητας.
  • Έχουν ουδέτερη οσμή.
  • Δεν προκαλούν ερεθισμούς στο δέρμα και στα μάτια
  • Δεν περιέχουν ξυλόλη και τολουόλη.
  • Μαρκαδόροι που περιέχουν αυτά τα μελάνια μπορούν να παραμείνουν χωρίς καπάκι έως 72 ώρες, σύμφωνα με το ISO 554. (Ο χρόνος αυτός εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το χρώμα, το υλικό της μύτης του μαρκαδόρου και τις κλιματολογικές συνθήκες. Οι μετρήσεις έχουν γίνει σε 23 βαθμούς κελσίου με 50% υγρασία.) Σε περίπτωση που ξεχάσετε το καπάκι ανοικτό για αρκετές ώρες και σταματήσει να γράφει, κλείστε το καπάκι και αφήστε το για 5-6 ώρες. Μετά ανοίξτε και γράψτε κανονικά.
  • Συνιστούμε να γεμίζετε τους μαρκαδόρους πίνακα πριν αδειάσουν τελείως. Όταν καταλάβετε ότι αρχίζει να γράφει αχνά, συμπληρώστε μελάνι. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύετε και δίνετε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στον μαρκαδόρο.
  • Είναι κατάλληλα για τις περισσότερες μη απορροφητικές λείες επιφάνειες όπως σμάλτο, Κεραμικό, Πορσελάνη, μέταλλα με επικάλυψη, πλαστικά, πλαστικοποιημένο χαρτόνι, μελαμίνη, βαμμένες επιφάνειες, γυαλί κ.λπ.
  • Κατάλληλο για μαρκαδόρους αλκοόλης λευκού πίνακα όλων των τύπων.
  • Όλα τα μελάνια είναι παρασκευασμένα ώστε να είναι σε συμμόρφωση με το πρότυπο EN 71, Μέρος 9. ( ASTM D-4236 approved, with EN 71- 9:2005+A1:2007 )
  • Έχουν ISO 9001
  • Ιξώδες στους 20οC: 9-11 mPa.s (ανάλογα το χρώμα)
  • Πυκνότητα στους 20οC: 0,85-0,87g/cm³ (ανάλογα το χρώμα)


2. Αποθήκευση μελανιών

  • Συνιστάται οριζόντια αποθήκευση των φιαλιδίων, προκειμένου το μελάνι μαρκαδόρου πίνακα

να πάρει τη μέγιστη διάρκεια ζωής.

  • Η διάρκεια ζωής των μελανιών σε σφραγισμένα δοχεία είναι 18 μήνες.
  • Η θερμοκρασία του χώρου για μακροπρόθεσμη αποθήκευση δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τους 25 °C.
  • Να φυλάσσεται σε μέρος δροσερό, ξηρό σε καλά σφραγισμένα δοχεία.

3. Συμβατό με τους παρακάτω μαρκαδόρους

Τα μελάνια μαρκαδόρου πίνακα exoplismos edu είναι συμβατά με όλους τους μαρκαδόρους πίνακα που γεμίζουν με μελάνι αλκοόλης. Οι πιο γνωστοί επαναγεμιζόμενοι μαρκαδόροι αλκοόλης που κυκλοφορούν στην Ελληνική αγορά είναι:

Και πολλοί ακόμα.

4. Προειδοποιήσεις - Μέτρα ασφαλείας

  • Να φυλάσσεται μακριά από παιδιά
  • Σε περίπτωση επαφής με τα μάτια, πλύνετε με άφθονο νερό
  • Σε περίπτωση κατάποσης τηλεφωνήστε στο γιατρό σας.
  • Τηλεφωνικό Κέντρο δηλητηριάσεων: 210 7793777
  • Πολύ εύφλεκτο υλικό

Ανοικτή Επιστολή ΟΕΦΕ προς Υουργείο Παιδείας σχετικά με τη δήλωση για τα φροντιστήρια: «πληγή που πρέπει να γιατρευτεί»

18/04/2015
από Admin Admin

Ανοικτή Επιστολή στον Υπουργό Παιδείας κ. Αριστείδη Μπαλτά

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

17-4-2015

Ανοικτή επιστολή στον Υπ. Παιδείας Πολιτισμού & Θρησκευμάτων κ. Αριστείδη Μπαλτά

Κοινοποίηση προς: Γραφείο Πρωθυπουργού, ΣΥΡΙΖΑ, Ν.Δ, ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ, ΑΝΕΛ, ΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Το Δ.Σ της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας εκφράζει ομόθυμα τη δυσαρέσκεια και την έκπληξή του για τη χθεσινή αναφορά σας στις Φροντιστηριακές Μονάδες ως «πληγή που πρέπει να γιατρευτεί».

Στην παρουσίαση ενός πολυνομοσχεδίου που στοχεύει σε μια μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, οι προσβλητικές αναφορές σε ένα κλάδο με 2.500 νόμιμες επιχειρήσεις ανά την περιφέρεια, που δίνει εργασία σε τουλάχιστον 25.000 εκπαιδευτικούς, που αποδίδει κανονικά τους φόρους στο κράτος και αναβαθμίζει συνεχώς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του, κάθε άλλο προς όφελος της εκπαίδευσης λειτουργούν.

Η μόνη «πληγή που πρέπει να γιατρευτεί» είναι η μάστιγα των μαύρων ιδιαίτερων μαθημάτων που πλήττει εδώ και πάρα πολλά χρόνια το εκπαιδευτικό σύστημα. Παρέχουν χαμηλού επιπέδου υπηρεσίες στους μαθητές και δεν αποδίδουν στο κράτος φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Η Ο.Ε.Φ.Ε θέλει να πιστεύει πως ως έγκριτος ακαδημαϊκός δάσκαλος αναφερθήκατε στη συγκεκριμένη παράνομη δραστηριότητα γνωρίζοντας καλά πως τα Φροντιστήρια όλα αυτά τα χρόνια στηρίζουν την Ελληνική εκπαίδευση δρώντας συμπληρωματικά και παράλληλα με το σχολείο. Και όλα αυτά την ώρα που η προσφορά των μονάδων μας μέσω του Κοινωνικού Φροντιστηρίου, αλλά και με τις υποτροφίες που έχουν χορηγήσει στην περίοδο της κρίσης, έχουν δώσει την ευκαιρία σπουδών σε μαθητές χιλιάδων οικογενειών.

Προς ενημέρωση σας, θέλουμε να επισημάνουμε πως το Φροντιστήριο δεν είναι ένα Ελληνικό φαινόμενο. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία (ENES) στο Δ.Σ της οποίας συμμετέχει και η Ο.Ε.Φ.Ε, είναι ένας ενεργός Οργανισμός που προβάλλει το έργο της Υποστηρικτικής Εκπαίδευσης ανά την Ευρώπη. Και μάλιστα σε χώρες όπου τα κουπόνια εκπαίδευσης (voucher) δεν είναι «ταμπού» και η κάθε οικογένεια είναι σε θέση να διαλέξει το επίπεδο της μόρφωσης που θέλει να δώσει στα παιδιά της.

Κύριε Υπουργέ

Η Ο.Ε.Φ.Ε ζητά περισσότερες διευκρινίσεις για τις αλλαγές που προωθούνται στον κλάδο των Φροντιστηρίων και ανακοινώθηκαν από εσάς στη χθεσινή συνέντευξη τύπου.

Τη στιγμή που έχετε ήδη συναντηθεί με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης είναι τουλάχιστον «άκομψο» να ανακοινώνονται μέτρα για τα Φροντιστήρια χωρίς προηγουμένως να έχει πραγματοποιηθεί ένας στοιχειώδης διάλογος με τους εκπροσώπους τους. Και σας υπενθυμίζουμε πως αυτές οι πρακτικές του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» δεν ταιριάζουν στην κουλτούρα της Αριστεράς.

Ζητούμε έστω και τώρα μια συνάντηση μαζί σας προκειμένου να θέσουμε όλα τα ζητήματα του κλάδου μας, καθώς και να συζητήσουμε τις νέες αλλαγές που προωθούνται.

Η Ο.Ε.Φ.Ε θεωρεί αυτονόητη την κλήση της στην αρμόδια επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, όταν το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία κατατεθεί προς ψήφιση.

Με εκτίμηση

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

Γιάννης Βαφειαδάκης Άρης Τεμεκενίδης

Σχόλια

Δεν βρέθηκαν δημοσιεύσεις

Νέα δημοσίευση
greeting_dialog_display="facebook_display_1"> greeting_dialog_delay="1"> logged_in_greeting="Καλώς ήλθατε στο Chat της σελίδας μας, πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε..."> logged_out_greeting="Καλώς ήλθατε στο Chat της σελίδας μας, πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε...">