Όροι χρήσης

Γενικοί Όροι

Το Exoplismos.edu.gr είναι ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης Εξοπλισμού και αναλώσιμων Γραφείων, Επιχειρήσεων και εκπαιδευτικών οργανισμών, με την επωνυμία "OFFICESHOP ΟE" , διακριτικό τίτλο ''OFFICESHOP", δραστηριότητα "Εξοπλισμοί Γραφείων" με ΑΦΜ: 800632091, Αρ. Γ.Ε.ΜΗ: 133108022000 και εδρεύει στην Εύβοια επι της οδού Αντωνίου Μαργαρίτη 150, στην Χαλκίδα, τηλ: 2118007180.

Πρωταρχικό μέλημα της εταιρείας είναι η παράθεση των όρων που διέπουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της Exoplismos.edu προς όλους εσάς που θα επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του και που σκοπό έχει την ενημέρωσή σας για τα δικά σας δικαιώματα και υποχρεώσεις και την καλύτερη εξυπηρέτησή σας στην αναζήτηση και απόκτηση των προϊόντων που επιθυμείτε να αγοράσετε από το κατάστημά της.

Προσωπικά Δεδομένα

Απαραίτητη προϋπόθεση για την έναρξη της μεταξύ μας συνδιαλλαγής είναι η γνωστοποίηση από πλευράς σας κάποιων προσωπικών σας στοιχείων. Όταν κάνετε μια παραγγελία, θα σας ζητήσουμε το πλήρες ονοματεπώνυμό σας, τη διεύθυνση στην οποία θα αποσταλούν τα πωλούμενα προϊόντα, τον αριθμό του σταθερού σας τηλεφώνου (ή όποιο άλλο τηλέφωνο θέλετε, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας), την ηλεκτρονική σας διεύθυνση (e-mail address) κ.λπ. και, στην περίπτωση που επιλέξετε οι πληρωμές σας να γίνονται μέσω πιστωτικής κάρτας, τον αριθμό της και την ημερομηνία λήξεως της.
Η εταιρεία, ακολουθώντας απαρέγκλιτα τις αρχές της προστασίας των προσωπικών δεδομένων που προβλέπονται από σχετικούς νόμους και διεθνείς συμβάσεις, δεν πρόκειται να προβεί σε οποιαδήποτε αθέμιτη και χωρίς την προηγούμενη έγκρισή σας χρήση. Η Exoplismos-edu με κανέναν τρόπο δεν αποκαλύπτει, δημοσιοποιεί, πωλεί, ανταλλάσσει τα προσωπικά στοιχεία και τις πληροφορίες που μας εμπιστεύεστε. Εξαιρετικά μπορεί να δημοσιοποιηθούν προσωπικά σας στοιχεία από την εταιρεία, τηρουμένης πάντα της προβλεπόμενης από το νόμο διαδικασίας, όταν τούτο επιβάλλεται από Δημόσια Αρχή, δικαστήριο κλπ.
H Exoplismos.edu επιφυλάσσεται του δικαιώματος της να ενημερώνει τους προμηθευτές της με στατιστικές καταστάσεις πωλήσεων, οι οποίες όμως σε καμία περίπτωση δεν θα περιέχουν προσωπικά στοιχεία που μπορεί να οδηγήσουν σε αναγνώριση ατόμων.
Επίσης μπορείτε οποτεδήποτε να προβείτε, εφόσον υπάρχει λόγος, στην αλλαγή των προσωπικών στοιχείων που μας έχετε γνωστοποιήσει ή και να περιορίσετε ή ακυρώσετε τη χρήση κάποιων από τα στοιχεία αυτά.

Ασφάλεια

H Exoplismos.edu κατά την πραγματοποίηση των αγορών χρησιμοποιεί το πρωτόκολλο SSL, με κρυπτογράφηση 128-bit (την πιο ισχυρή σήμερα), για ασφαλείς online εμπορικές συναλλαγές. Με αυτόν τον τρόπο κρυπτογραφούνται όλες οι προσωπικές σας πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων του αριθμού της πιστωτικής κάρτας, του ονόματος και της διεύθυνσής σας, έτσι ώστε να μην μπορούν να διαβαστούν ή να αλλαχτούν κατά την μεταφορά τους στο Internet.Το πρωτόκολλο SSL (Secure Sockets Layer), είναι σήμερα το παγκόσμιο standard στο διαδίκτυο για την πιστοποίηση δικτυακών τόπων (web sites) στους δικτυακούς χρήστες και για την κρυπτογράφηση στοιχείων μεταξύ των δικτυακών χρηστών και των δικτυακών εξυπηρετητών (web servers). Μία κρυπτογραφημένη SSL επικοινωνία απαιτεί όλες οι πληροφορίες που αποστέλλονται μεταξύ ενός πελάτη και ενός εξυπηρετητή (server) να κρυπτογραφούνται από το λογισμικό αποστολής και να αποκρυπτογραφούνται από το λογισμικό αποδοχής, προστατεύοντας έτσι προσωπικές πληροφορίες κατά τη μεταφορά τους. Επιπλέον, όλες οι πληροφορίες που αποστέλλονται με το πρωτόκολλο SSL, προστατεύονται από έναν μηχανισμό που αυτόματα εξακριβώνει εάν τα δεδομένα έχουν αλλαχτεί κατά την μεταφορά.

Αποστολές

Σε όλα μας τα προϊόντα υπάρχει η δυνατότητα να φτάσουν στον χώρο σας, με μεταφορικό μέσο της εταιρείας μας, μεταφορική εταιρεία (δικής μας ή δικής σας επιλογής) ή με courier και πάντα με την ανάλογη χρέωση. Όλες οι παραδόσεις γίνονται τις εργάσιμες μέρες (09.00 - 17.00) Δευτέρα έως Παρασκευή. Όλα τα προϊόντα μεταφέρονται με ευθύνη του πελάτη & αποστέλλονται μόνο μετά την εξοφλησή τους.

Σε άλλη περίπτωση μπορείτε να παραλαμβάνετε τις παραγγελίες σας από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας μας (Δευτέρα - Παρασκευή: 09.00 - 17.00 ), χωρίς καμία επιβάρυνση και εφόσον πριν έχετε επικοινωνήσει και ενημερωθεί ότι η παραγγελία σας είναι έτοιμη.

Η Exoplismos-edu διατηρεί το δικαίωμα τροποποίησης των ανωτέρω σε κάθε περίπτωση αποστολής για οποιοδήποτε λόγο.

Τρόπος και χρόνος αποστολής

Τα προϊόντα παραδίδονται κατόπιν συννενόησης, στον συμφωνημένο χρόνο παράδοσης και των δύο πλευρών, και αποστέλλονται μετά με την επιβεβαίωση της πληρωμής.

Σε κάθε άλλη περίπτωση ο χρόνος παράδοσης των προϊόντων που βρίσκονται σε stock είναι 1 εως 2 εργάσιμες ημέρες. Όταν το προϊόν δεν είναι σε stock, ο χρόνος παράδοσης είναι 3 έως 10 περίπου εργάσιμες ημέρες.

Ακύρωση παραγγελίας

Η Exoplismos.edu διαθέτει μηχανισμό για την ακύρωση μιας ηλεκτρονικής και μόνο παραγγελίας (ολικά ή μερικά) που έχει ήδη καταχωρηθεί στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Για οποιαδήποτε ακύρωση μιας παραγγελίας (ολικά ή μερικά) μέχρι το τέλος της ημέρας της παραγγελίας, θα πρέπει να στείλετε e-mail στο info@exoplismos.edu.gr με τα στοιχεία σας και τον αριθμό παραγγελίας και ένας συνεργάτης μας θα αναλάβει την ακύρωσή της.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μετά την έγγραφη αποδοχή η τηλεφωνική επιβεβαίωση η παραγγελία δεν ακυρώνεται.

Επιστροφές προϊόντων

Η Exoplismos.edu .

Στην περίπτωση που το προϊόν είναι χαλασμένο θα αποσταλεί κατόπιν συννενόησης, στην αντιπροσωπεία ή στην έδρα της εταιρίας μας, για αποκατάσταση της βλάβης ή την αντικατάσταση του.

Για κάθε άλλη περίπτωση επιστροφής, παρακαλούμε όπως επικοινωνήσετε προηγουμένως μαζί μας σε χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των 3 ημερολογιακών ημερών μετά την έκδοση του δελτίου αποστολής ή τιμολογίου (διαφορετικά οι επιστροφές δεν γίνονται δεκτές), ώστε να σας επιστρέψουμε τα χρήματα που αντιστοιχούν στην αξία της παραγγελίας και στα έξοδα συσκευασίας και αποστολής.

Σε κάθε περίπτωση που τα προϊόντα δεν επιστραφούν στην έδρα της εταιρίας μας εντός 10 ημερών, τότε η Exoplismos.edu δύναται να μην αποδεχτεί την όποια επιστροφή και την αντικατάσταση.

Επιστροφές γίνονται δεκτές μόνο κατόπιν συνεννοήσεως και πρέπει να επιστρέφονται σε άριστη κατάσταση, στην κατάσταση που παρελήφθησαν από τον πελάτη, πλήρη και χωρίς φθορές και η συσκευασία του προϊόντος να είναι αυτή που κανονικά συνοδεύει το προϊόν και να είναι σε άριστη κατάσταση. Στην περίπτωση ανοιγμένης συσκευασίας δεν γίνεται δεκτή η επιστροφή και το προϊόν θα επιστρέφεται στον αποστολέα του με χρέωση του ιδίου.

Επιπλέον, για όλες τις περιπτώσεις θα πρέπει το προϊόν προς αντικατάσταση-επισκευή να συνοδεύεται απαραίτητα με όλα τα έγγραφα τα οποία το συνόδευαν(π.χ. ΔΑΤ, Απ. Λιανικής κ.ο.κ).

Οι επιστροφές των χρημάτων σας γίνονται σε διάστημα 30 ημερών από την επιστροφή και παραλαβή από εμάς των προϊόντων. Για την επιστροφή των χρημάτων σας πρέπει να μας δηλώσετε το λογαριασμό στον οποίο θέλετε να γίνει η κατάθεση.

Πριν από κάθε επιστροφή συνίσταται να προηγηθεί συνεννόηση με το Ηλεκτρονικό κατάστημα της Exoplismos-edu.

Τιμές των προϊόντων

Στις τιμές που αναγράφονται στους σχετικούς καταλόγους δίπλα από κάθε προϊόν δεν περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ (24%).
Για ορισμένες περιοχές της Ελλάδας για τις οποίες ισχύουν μειωμένοι συντελεστές, τα προϊόντα επιβαρύνονται με τον ανάλογο ΦΠΑ.

Εγγύηση

Η Exoplismos.edu μέσα από τον Εισαγωγέα / Κατασκευαστή / Πωλήτή εγγυάται στον αρχικό αγοραστή των προϊόντων της ότι αυτά δεν παρουσιάζουν ελάττωμα οφειλόμενο στα υλικά που το αποτελούν ή στην εργασία συναρμολογησής τους.
Κατα το χρονικό διάστημα της εγγύησης η Exoplismos.edu ή τα εξουσιοδοτημένα κέντρα τεχνικής υποστήριξης θα επισκευάσουν στις εγκαταστάσεις τους το προβληματικό προϊόν χωρίς καμία επιβάρυνση εργασίας ή ανταλλακτικών, ώστε το προϊόν να επανέλθει σε συνθήκες καλής λειτουργίας. Οποιαδήποτε άλλη περίπτωση αποκλέιεται.
Η Exoplismos.edu έχει το αποκλειστικό δικαίωμα να καθορίζει αυτή κατά την απόλυτη κρίση της τον τρόπο, το χρόνο και τον τόπο επισκευής προϊόντος. Η μεταφορά και τυχόν ασφάλιση των προς επισκευή προϊόντων από τον αγοραστή προς την Exoplismos.edu ή το εξουσιοδοτημένο κέντρο τεχνικής υποστήριξης γίνεται με ευθύνη και δαπάνες του πρώτου. Ο αγοραστής οφείλει να παρουσιάσει το αποδεικτικό αγοράς του προϊόντος. Για την όσο το δυνατόν πιο ασφαλή μεταφορά τα προϊόντα που αποστέλλονται προς επισκευή στην Exoplismos.edu, πρέπει να είναι επιμελώς και με ασφάλεια συσκευασμένα, κατα προτίμηση στις αυθεντικές αρχικές (εργοστασιακές) συσκευασίες τους.

Πότε δεν ισχύει η εγγύηση:

  • Κακή, υπερβολική ή υπέρμετρη χρήση, πλημμελής συντήρηση
  • Κακή σύνδεση / συνδεσμολογία, σύνδεση χωρίς γείωση
  • Τυχαία καταστροφή, αμέλεια ή άγνοια, πτώση, έκθεση σε ακραία επίπεδα θερμοκρασίας ή υγρασίας, διάβρωση ή βλάβη κατα την μεταφορά.
  • Βλάβες προερχόμενες από μεταβολές στα δίκτυα ηλεκτροδότησης, ύδρευσης και αερίου
  • Αν έχει γίνει μετατροπή ή επισκευή από μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο
  • Αν ο αριθμός κατασκευής (serial number) ή τα διακριτικά σήματα της συσκευής έχουν αλλοιωθεί, αλλαχθεί ή αφαιρεθεί
  • Δεν καλύπτονται γυάλινα ή ελαστικά μέρη, λαμπτήρες, λυχνίες, φίλτρα, αντιστάσεις και μοτέρ
  • Δεν καλύπτονται τα ηλεκτρονικά μέρη των συσκευών εφόσον ή βλάβη οφείλεται σε αυξομειώσεις τάσεως δικτύου, έλλειψη φάσεως, για την αποφυγή των οποίων θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα από τον αγοραστή

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

  • Η εγγύηση ισχύει από την ημέρα που το προϊόν πουλήθηκε ως καινούργιο και μόνο για τον αρχικό αγοραστή
  • Όλα τα ανταλλακτικά που έχουν αντικατασταθεί ενώ το προϊόν βρίσκεται σε εγγύηση ανήκουν πλέον στην ιδιοκτησία του εισαγωγέα ή κατασκευαστή.
  • Η αποκατάσταση, τροποποίηση ή η αντικατάσταση εξαρτημάτων κατα την διάρκεια ισχύος της εγγύησης δεν έχει ως αποτέλεσμα την παράταση της αρχικής διάρκειας της συμβατικής εγγύησης.
  • Η αδικαιολόγητη επίσκεψη τεχνικού χρεώνεται, ακόμα και όταν το προϊόν καλύπτεται απο την εγγύηση.
  • Η εγκατάσταση, η σύνδεση στις εγκαταστάσεις τροφοδοσίας, η αντικατάσταση αναλώσιμων υλικών και η τακτική συντήρηση δε θεωρούνται υπηρεσίες υπό εγγύηση
  • Η επιχείρηση δε φέρει καμία ευθύνη για ενδεχόμενες βλάβες, θετική ή αποθετική ζημία
  • Αν μετά την ολοκλήρωση της επισκευής ο αγοραστής δεν προσέλθει εντός του ευλόγου χρονικού διαστήματος του ενός (1) μήνα απο την έγγραφη ειδοποίηση του, τότε η Exoplismos-edu:
    1. Δεν φέρει καμία ευθύνη για τυχαία, ολική ή μερική, καταστροφή του προϊόντος
    1. Προβαίνει στην έκδοση τιμολογίου για έξοδα φύλαξης
    2. Θεωρεί το προϊόν αζήτητο μετά την παρέλευση τριών (3) μηνών από την ολοκλήρωση της επισκευής
  • Αρμόδια για κάθε διαφορά είναι το δικαστήρια της έδρας του εισαγωγέα / κατασκευαστή / πωλητή της συσκευής.

Διάφορα

1. Δόλια χρήση πιστωτικής κάρτας πελάτου: Η Exoplismos.edu αναλαμβάνει την υποχρέωση να καλύψει την ευθύνη σας προς την Τράπεζα που έχει εκδώσει τις πιστωτικές σας κάρτες (ποσό που προκύπτει από τη σύμβαση για την έκδοση της πιστωτικής σας κάρτας), σε περίπτωση που γίνει χρήση αυτής από μη εξουσιοδοτημένο πρόσωπο (δόλια χρήση πιστωτικής κάρτας). Η ευθύνη αυτή καλύπτει μόνο τις περιπτώσεις που η μη εξουσιοδοτημένη/δόλια χρήση της πιστωτικής σας κάρτας για αγορές στην Exoplismos.edu δεν οφείλεται σε δικό σας σφάλμα ή αμέλεια. Για το λόγο αυτό έχετε υποχρέωση αμέσως μόλις αντιληφθείτε την απώλεια της πιστωτικής σας κάρτας να προβείτε σε ενημέρωση της εκδούσας Τράπεζας, ώστε να ακυρωθεί αυτή και να αποκλεισθεί η χρήση της από μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα. Σε περίπτωση δόλιας χρήσης της πιστωτικής σας κάρτας, τα χρήματα που έχουν χρεωθεί στον Τραπεζικό λογαριασμό σας, θα επαναπιστωθούν ή θα σας επιστραφούν.

2. Διαφημιστικά μηνύματα: H Exoplismos-edu παρέχει τη δυνατότητα στους χρήστες της να επιλέξουν την πληροφόρησή τους για τα νέα προϊόντα που διαθέτει στην αγορά και για άλλες τυχόν προσφορές, διακανονισμούς πληρωμής κλπ με την αποστολή διαφημιστικών - ενημερωτικών μηνυμάτων στην ηλεκτρονική ή ταχυδρομική τους διεύθυνση ή δια του τηλεφώνου. H Exoplismos-edu δεν θα χρησιμοποιήσει καταχρηστικά την παραπάνω υπηρεσία. Δίδεται δε πάντοτε στους χρήστες η δυνατότητα διακοπής της λήψης διαφημιστικών μηνυμάτων.

3. Cookies: Όπως τα περισσότερα sites στο διαδίκτυο έτσι και στο υπάρχον χρησιμοποιούμε cookies έτσι ώστε να έχουμε πρόσβαση σε ορισμένες πληροφορίες κάθε φορά που περιηγείστε με κάποιον web browser στο κατάστημα μας. Χωρίς την χρησιμοποίηση των cookies θα ήταν αδύνατον να σας προσφέρουμε σημαντικές υπηρεσίες όπως: κατάσταση παραγγελιών, προσωπικές ρυθμίσεις (π.χ. ρυθμίσεις παραγγελίας με 1 κλίκ), αποθήκευση αντικειμένων στο καλάθι ή στην λίστα υπενθύμισης σας μεταξύ δύο επισκέψεών σας κ.α. Τα Cookies είναι αλφαριθμητικά αρχεία που μεταβιβάζουμε στον σκληρό δίσκο των υπολογιστών σας διαμέσου του διαδικτύου σας έτσι ώστε να σας προσφέρουμε υπηρεσίες όπως αυτές που αναφέρθηκαν παραπάνω. Στις ρυθμίσεις του browser σας μπορείτε να επιλέξετε να εμποδίσετε τον browser σας από το να δέχεται νέα cookies ή να σας ρωτάει κάθε φορά που ένα νέο cookie πρόκειται να εγκατασταθεί στον σκληρό σας δίσκο. Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να γνωρίζετε πως αν επιλέξετε να εμποδίζετε τα cookies από το να αποθηκευτούν στον σκληρό σας δίσκο δεν θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιες υπηρεσίες του καταστήματος μας.

4. Τροποποίηση των όρων του παρόντος: Η Exoplismos.edu διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιεί ή να ανανεώνει τoυς όρους και τις προϋποθέσεις συναλλαγών. Αναλαμβάνει δε την υποχρέωση να ενημερώνει το παρόν κείμενο για οποιαδήποτε αλλαγή ή προσθήκη στους όρους.

5. Οι φωτογραφίες ενδέχεται να μην είναι πραγματικές. Οι περισσότερες βρίσκονται στους καταλόγους των προμηθευτών και μπορεί να είναι παρόμοιες. Μπορεί επίσης να υπάρχει μια σειρά με διάφορα μεγέθη και να υπάρχει η ίδια φωρογραφία για όλα. Γι αυτό ζητάμε την προσοχή σας και για να μην γίνονται λάθη να διαβάζετε προσεκτικά τα χαρακτηριστικά του προϊόντος από την περιγραφή και να μην στηρίζεστε στις εικόνες των προϊόντων.

6. Ισχύον Δίκαιο: Όλες οι συναλλαγές που πραγματοποιείτε μέσω της Exoplismos-edu διέπονται από το Διεθνές και Ευρωπαϊκό δίκαιο που ρυθμίζει θέματα σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς επίσης και από το Νόμο περί προστασίας των καταναλωτών (Ν. 2251/1994) που ρυθμίζει θέματα σχετικά με τις πωλήσεις από απόσταση.

Σχετικά:

Συμβάσεις για πώληση καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών (από απόσταση – εκτός και εντός εμπορικού καταστήματος)

Εκτύπωση
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

I.ΝΕΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ

Η οδηγία 2011/83/ΕΕσχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών – η οποία τέθηκε σε ισχύ σε όλα τα Κράτη Μέλη από τις 13 Ιουνίου 2014 – αντικατέστησε τις οδηγίες 97/7/ΕΚ για την προστασία των καταναλωτών κατά τις εξ αποστάσεως συμβάσεις και 85/577/ΕΟΚ για την προστασία των καταναλωτών κατά τη σύναψη συμβάσεων εκτός εμπορικού καταστήματος.
Η οδηγία ενισχύει τα δικαιώματα των καταναλωτών οπουδήποτε και οποτεδήποτε κάνουν αγορές στην ΕΕ – είτε στο διαδίκτυο είτε σε κατάστημα -, ενώ βρίσκει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην προστασία των καταναλωτών και την επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα.

II.ΠΟΙΕΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ / ΡΥΘΜΙΖΕΙ

Η οδηγία ρυθμίζει ορισμένες πτυχές των συμβάσεων που οι καταναλωτές συνάπτουν με προμηθευτές. Αναλόγως της μεθόδου πώλησης ή/και του αντικειμένου / σκοπού της σύμβασης οι συμβάσεις διακρίνονται στις εξής κατηγορίες:
(1) συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος,
(2) εξ αποστάσεως συμβάσεις οι οποίες συνάπτονται με αποκλειστική χρήση ενός ή περισσότερων μέσων επικοινωνίας εξ αποστάσεως (internet, τηλέφωνο, κλπ),
(3) συμβάσεις εντός εμπορικού καταστήματος, δηλαδή αυτές που δεν ανήκουν στις δύο προηγούμενες κατηγορίες,
(4) συμβάσεις πώλησης, στα πλαίσια των οποίων ο καταναλωτής αποκτά, έναντι τιμήματος, αγαθά (συμβάσεις πώλησης) ή ταυτόχρονα αγαθά και υπηρεσίες (μικτές συμβάσεις),
(5) συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, στα πλαίσια των οποίων ο καταναλωτής αποκτά, έναντι τιμήματος, υπηρεσίες μόνο,
(6) συμβάσεις για την ηλεκτρονική παροχή ψηφιακού περιεχομένου, και
(7) συμβάσεις παροχής κοινής ωφέλειας, δηλαδή νερού, φυσικού αερίου ή ηλεκτρικής ενέργειας ή τηλεθέρμανσης.

III.ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Οι 10 κυριότερες αλλαγές που επέρχονται σύμφωνα με τους νέους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές είναι οι εξής:
1) Καταργούνται οι κρυφές επιβαρύνσεις και έξοδα στο διαδίκτυο
Οι καταναλωτές προστατεύονται από «παγίδες πληρωμών» στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, ορισμένοι προσπαθούν να εξαπατήσουν τους καταναλωτές υποχρεώνοντάς τους να πληρώσουν για «δωρεάν» υπηρεσίες, όπως τα ωροσκόπια ή οι συνταγές μαγειρικής.
Στο εξής, οι καταναλωτές πρέπει να δηλώνουν ρητά πως κατάλαβαν ότι πρέπει να πληρώσουν. Στις αγορές στο διαδίκτυο, πλέον, ο προμηθευτής οφείλει να μεριμνήσει ώστε ο καταναλωτής, υποβάλλοντας την παραγγελία του, να αναγνωρίσει ρητώς ότι η παραγγελία συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής. Εάν η υποβολή παραγγελίας απαιτεί την ενεργοποίηση ενός εικονιδίου επιλογής ή ανάλογη λειτουργία, το εικονίδιο επιλογής ή η ανάλογη λειτουργία πρέπει να φέρουν ευανάγνωστη σήμανση που να αναγράφει τις λέξεις "παραγγελία με υποχρέωση πληρωμής" ή μια ανάλογη σαφή διατύπωση που να δείχνει ότι η υποβολή παραγγελίας συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής στον προμηθευτή. Σε αντίθετη περίπτωση ο καταναλωτής δεν δεσμεύεται από τη σύμβαση ή την παραγγελία.
2) Μεγαλύτερη διαφάνεια στις τιμές
Οι έμποροι πρέπει να αναφέρουν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας,συμπεριλαμβανομένων του Φ.Π.Α. και κάθε άλλης πρόσθετης δαπάνης καθώς επίσης και όλες τις πρόσθετες επιβαρύνσεις αποστολής, παράδοσης ή ταχυδρομείου.
3) Απαγόρευση προσυμπληρωμένων τετραγωνιδίων στους ιστότοπους
Στις αγορές στο διαδίκτυο –όπως πχ αγορά ενός αεροπορικού εισιτηρίου – πολλές φορές προτείνονται πρόσθετες επιλογές, όπως ασφάλεια ταξιδίου ή η ενοικίαση αυτοκινήτου. Αυτές οι πρόσθετες υπηρεσίες προτείνονται συνήθως με τη μορφή των λεγόμενων «προσυμπληρωμένων τετραγωνιδίων» (pre-ticket boxes). Μέχρι πρότινος, οι καταναλωτές αναγκάζονταν συχνά να αφαιρούν την επιλογή από τα τετραγωνίδια αυτά όταν δεν επιθυμούν τις επιπλέον αυτές υπηρεσίες. Πλέον, τα προσυμπληρωμένα τετραγωνίδια απαγορεύονται σε όλους τους διαδικτυακούς τόπους αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
4) Προθεσμία 14 ημερών για να αλλάξετε γνώμη σχετικά με μια αγορά
Η προθεσμία εντός της οποίας ένας καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει από σύμβαση πώλησης παρατείνεται σε 14 ημερολογιακές ημέρες Αυτό σημαίνει ότι ένας καταναλωτής μπορεί να επιστρέψει το προϊόν, εάν για οποιονδήποτε λόγο αλλάξει γνώμη.
Υπογραμμίζεται:
Ø Η αυξημένη προστασία σε περίπτωση ελλιπούς πληροφόρησης: αν ο πωλητής δεν έχει ενημερώσει με σαφήνεια τον πελάτη σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία επιστροφής αυξάνεται σε ένα έτος.
Ø Ότι το δικαίωμα υπαναχώρησης επεκτείνεται και στις διαδικτυακές δημοπρασίες, όπως το eBay –, αν και τα προϊόντα που αγοράζονται σ' αυτές θα μπορούν να επιστρέφονται μόνον αν έχουν αγοραστεί από επαγγελματία πωλητή.
Ø Ότι η περίοδος υπαναχώρησης αρχίζει από τη στιγμή που ο καταναλωτής παραλαμβάνει το προϊόν.
Οι κανόνες αυτοί ισχύουν για τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, τις τηλεφωνικές και ταχυδρομικές παραγγελίες και τις πωλήσεις που γίνονται εκτός καταστήματος, π.χ. στο σπίτι του καταναλωτή, στον δρόμο, σε επιδείξεις τύπου Tupperware ή κατά τη διάρκεια εκδρομής που έχει οργανώσει ο έμπορος.
5) Ενίσχυση του δικαιώματος επιστροφής χρημάτων
Ο έμπορος οφείλει να επιστρέφει στον καταναλωτή το τίμημα του προϊόντος εντός 14 ημερών από την υπαναχώρηση. Στο ποσό της επιστροφής θα περιλαμβάνεται και το κόστος παράδοσης.Γενικά, ο έμπορος αναλαμβάνει τον κίνδυνο οποιασδήποτε ζημίαςκατά τη μεταφορά του προϊόντος, μέχρις ότου αυτό περιέλθει στην κατοχή του αγοραστή.
6) Θέσπιση τυποποιημένου ευρωπαϊκού εντύπου σχετικά με την υπαναχώρηση
Οι καταναλωτές θα προμηθεύονται ένα τυποποιημένο έντυπο για την υπαναχώρηση, το οποίο θα μπορούν (χωρίς να είναι υποχρεωμένοι) να χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση που θελήσουν να υπαναχωρήσουν από σύμβαση την οποία έχουν συνάψει εξ αποστάσεως ή κατόπιν επίσκεψης του πωλητή στο σπίτι. Το έντυπο αυτό διευκολύνει και επιταχύνει τη διαδικασία υπαναχώρησης από συμβάσεις που έχουν συναφθεί σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ.
7) Κατάργηση πρόσθετων επιβαρύνσεων για χρήση πιστωτικών καρτών και τηλεφωνικών γραμμών εξυπηρέτησης
Οι έμποροι δεν μπορούν πλέον να επιβαρύνουν τους καταναλωτές που πληρώνουν με πιστωτική κάρτα (ή άλλο μέσο πληρωμής) με ποσό μεγαλύτερο από αυτό που καταβάλλουν οι ίδιοι για να παρέχουν αυτό το μέσο πληρωμής. Οι έμποροι που χρησιμοποιούν τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης, οι οποίες επιτρέπουν στον καταναλωτή να επικοινωνεί μαζί τους για τη σύμβαση, δεν θα μπορούν πλέον να χρεώνουν τις κλήσεις αυτές περισσότερο από τη βασική τιμή τηλεφωνικής κλήσης.
8) Σαφέστερες πληροφορίες για το ποιος πληρώνει τα έξοδα επιστροφής του προϊόντος
Εάν ο έμπορος επιθυμεί να αναλάβει ο καταναλωτής -ο οποίος έχει στο μεταξύ αλλάξει γνώμη- το κόστος επιστροφής του προϊόντος, οφείλει να τον ενημερώσει σχετικά εκ των προτέρων και με σαφήνεια. Διαφορετικά, θα πρέπει να πληρώσει ο ίδιος ο έμπορος τα έξοδα επιστροφής. Ο έμπορος πρέπει, πριν από την πραγματοποίηση της αγοράς, να δίνει τουλάχιστον μια εκτίμηση του μέγιστου κόστους επιστροφής προϊόντων μεγάλων διαστάσεων που αγοράζονται μέσω διαδικτύου ή δι' αλληλογραφίας, όπως π.χ. καναπέδες, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής, πλήρως ενημερωμένος, να επιλέξει από πού θα αγοράσει.
9) Ειδική προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση συμβάσεων που συνάπτονται δια τηλεφώνου (cold calling).
Στις συμβάσεις για την παροχή υπηρεσιών ή σε συμβάσεις που συνδυάζουν την παροχή υπηρεσιών και την αγορά προϊόντων (μικτές συμβάσεις) η σύμβαση είναι έγκυρη και ισχύει από τη στιγμή που ο καταναλωτής υπογράψει ότι αποδέχεται την προσφορά. Δεν αρκεί πλέον η προφορική συναίνεση του καταναλωτή δια τηλεφώνου για την εγκυρότητα της σύμβασης.
10) Ισχυρότερη προστασία των καταναλωτών σε σχέση με τα ψηφιακά προϊόντα
Οι πληροφορίες σχετικά με το ψηφιακό περιεχόμενο θα πρέπει επίσης να είναι σαφέστερες και να περιέχουν στοιχεία σχετικά με τη συμβατότητα του περιεχομένου με το hardware και το software, καθώς και σχετικά με την εφαρμογή όλων των τεχνικών μέτρων προστασίας, όπως ο περιορισμός του δικαιώματος των καταναλωτών να παράγουν αντίγραφα του περιεχομένου.
Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να υπαναχωρούν από αγορές ψηφιακού περιεχομένου, όπως η τηλεφόρτωση (download) μουσικής ή βίντεο, αλλά μόνο μέχρι τη στιγμή της πραγματικής έναρξης της διαδικασίας τηλεφόρτωσης (download).

IV.Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Η προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2011/83/ΕΕ πραγματοποιήθηκε με την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης Ζ1-891/2013- (ΦΕΚ 2144 B’) σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ Αριθμ. 27764οικ/2014 (ΦΕΚ 1470 B’). Με την ΚΥΑ προστέθηκαν στο Ν. 2251/1994 για την «Προστασία του καταναλωτή» τα άρθρα 3 έως 4η τα οποία και ρυθμίζουν τα θέματα τα σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Πιο συγκεκριμένα:
Τα άρθρα 3 και 3α ορίζουν βασικούς όρους όπως "σύμβαση πώλησης", "σύμβαση παροχής υπηρεσιών", "εξ αποστάσεως σύμβαση", "σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος", κλπ. ενώ παράλληλα προσδιορίζουν το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων το οποίο καλύπτει όλες τις συμβάσεις μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών.
.
Το άρθρο 3β ορίζει την προσυμβατική ενημέρωση που πρέπει να λαμβάνει ο καταναλωτής από τον προμηθευτή πριν τη σύναψη συμβάσεων εκτός εμπορικού καταστήματοςκαι από απόσταση,συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για τις δυνατότητες λειτουργίας και διαλειτουργικότητας του ψηφιακού περιεχομένου. ενώ τα άρθρα 3γ και 3δ ορίζουν τις τυπικές απαιτήσειςτων συμβάσεων εκτόςεμπορικού καταστήματοςκαι από απόσταση.
Τα άρθρα 3ε έως και 3ιβ ρυθμίζουν επίσης το δικαίωμα της υπαναχώρησης (διάρκεια περιόδου υπαναχώρησης, διαδικασία και συνέπειες αυτής) περιλαμβάνουν δε και υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης το οποίο τίθεται στη διάθεση των καταναλωτών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από αυτούς για να ενημερώσουν τους προμηθευτές για την απόφασή τους να υπαναχωρήσουν (βλ. Παράρτημα - Τμήμα Β του ν. 2251/94).
Το άρθρο 4 προσδιορίζει βασικές πληροφορίες που θα πρέπει να παρέχονται από τους προμηθευτές στους καταναλωτές πριν τη σύναψη συμβάσεων εντός εμπορικού καταστήματος.
Τα άρθρα 4β έως 4στ ορίζουντους κανόνες της παράδοσης και μετάθεσης κινδύνου που εφαρμόζονται μόνο στις συμβάσεις πώλησης, όπως και μερικούς κανόνες που εφαρμόζονται σεόλους τους τύπους των καταναλωτικών συμβάσεων. Σε αυτούς περιλαμβάνονται κανόνες για
Øτα έξοδα χρήσης ορισμένων μέσων πληρωμής (πχ. πιστωτικές η χρεωστικές κάρτες),
Øτις χρεώσεις των τηλεφωνικών γραμμών άμεσης εξυπηρέτησης που τίθενται στη διάθεση των καταναλωτών από τους προμηθευτές, όπως και
Øτην απαγόρευση χρήσης προ-συμπληρωμένων τετραγωνιδίων στις ιστοσελίδες για επί πλέον χρεώσεις από αυτές που προκύπτουν από την σύμβαση.
Υπάρχουν, τέλος, και γενικού χαρακτήρα διατάξεις π.χ. για την παροχή μη παραγγελθέντων αγαθών ή υπηρεσιών (άρθρο ), για τον αναγκαστικό χαρακτήρα της νομοθεσίας (άρθρο ), την επιβολή κυρώσεων, κλπ.
Ο πίνακας που ακολουθεί δίνει συνοπτικά την έκταση (σε πράσινο φόντο) εφαρμογής των διατάξεων του ν. 2251/94 αναλόγως του τύπου καταναλωτικής σύμβασης.
Επισημαίνεται ότι οι διατάξεις για τα δικαιώματα των καταναλωτών ισχύουν παράλληλα με αυτές του Αστικού Κώδικα αλλά και των λοιπών διατάξεων του ν. 2251/1994 για την Πώληση Καταναλωτικών Αγαθών και Εγγυήσειςκαθώς και σχετικά με τις Καταχρηστικές Ρήτρες των Συμβάσεων.
Συμβουλευτείτε εδώ το πληροφοριακό υλικό για τα δικαιώματα σας από τη βιβλιοθήκη μας και δείτε το σχετικό videoγια τα πέντε δικαιώματα σας που πρέπει να γνωρίζετε!
Βλέπε επίσης πληροφορίες για την

V.ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ

Η παράβαση των ανωτέρω διατάξεων επισύρει τις ποινές, που προβλέπονται στο άρθρο 13α του Ν. 2251/1994.
Αρμόδια αρχή για την εξέταση καταγγελιών που αφορούν συμβάσεις από απόσταση είναι η:
Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή και Εποπτείας της Αγοράς
Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή
Πλατεία Κάνιγγος, 101 81 ΑΘΗΝΑ
Τηλ.: 1520
FAX: 210 38 43 549
E-mail: 1520@efpolis.gr
Internet: www.efpolis.gr
Τι ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση;
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ (Γ.Ε.ΜΗ)
Με βάση το άρθρο 14 παρ. 4 του v. 4242-2014 (ΦΕΚ 50 Α’), σε συνδυασμό με το άρθρο 3ιγ του ν. 2251/1994, οι προμηθευτές που συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση πρέπει να να καταχωρίζονται στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 3419/2005 (ΦΕΚ 297 Α').
Αρμόδιες Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. για τον κάθε υπόχρεο είναι:
α) η Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. του Επιμελητηρίου της έδρας του (ή της κύριας εγκατάστασής του, εφόσον πρόκειται για φυσικό πρόσωπο) και
β) προκειμένου για ΑΕ εισηγμένες στο Χρηματιστήριο, ΠΑΕ & ΚΑΕ, η Διεύθυνση ΑΕ & Πίστεως της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.
Περισσότερα για το θέμα αυτό βλ. στην Εγκύκλιο της Δ/νσης Α.Ε. & και Πίστεως του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με Αρ. Πρωτ. Κ2-1723 - Μητρώο Προμηθευτών από Απόσταση.